Microsoft, Xbox One ve Xbox One S'ten sonraki konsolu Project Scorpio'nun beklenen teknik özelliklerini açıkladı. Xbox One'dan daha güçlü performansa sahip Project Scorpio çarpıcı özellikleriyle öne çıkıyor.
Microsoft'un Project Scorpio olarak adlandırdığı yeni konsol çıkış yaptığında, şu ana kadarki en güçlü konsol unvanına sahip olacak. Hiç şüphesiz, konuyla ilgilenen ya da ilgilenmeyen herkes, bu konsolun özelliklerini merak ediyor. Microsoft'un Digital Foundry'e özel olarak bir açıklama yapması, bu merakı ciddi anlamda dindirdi.
Digital Foundry'de yayınlanan videoda, Project Scorpio'ya ait tüm teknik özellikler, özel bir raporla birlikte detaylıca tanıtıldı. Şu ana kadar teknik özellikleri incelemekle yetinsek de, E3 2017'de, Project Scorpio'nun belirli oyunlarda nasıl performans gösterdiği de gözler önüne serilecek.
Project Scorpio ile birlikte Microsoft, konsol performansında yeni bir standart geliştirme konusuna yoğunlaşıyor. Bu sebeple de, konsolun Xbox One'dan daha fazla grafik gücüyle çalışması şaşırtmayacak. Bahsedilen bu güç, oyunların yüksek çözünürlükte daha iyi performansla çalışmasına olanak sağlayacak.
Project Scorpio Teknik Özellikleri
Xbox One'da olduğu gibi Project Scorpio da 8 işlemci çekirdeğiyle çalışacak. Ancak Jaguar'ın beklenen özellikleri gibi olmayacak. Scorpio'nun özel x86 destekli işlemcisi 2.3GHz güce sahip olacak. Bu durumda Xbox One'ın mevcut 1.75GHz'lik gücünü hissedilir bir şekilde geride bırakıyor.
Grafik işlemcisinin AMD'nin Polaris tabanlı olması konsolun, resmi açıklamadan önceki söylentilerin önüne geçmesini sağladı. Çünkü Microsoft'un resmi açıklamasından önce, Sorpio'nun ilk kez duyurulduğu dönemde, işlem hızının 800 ile 850MHz olacağı söyleniyordu. Bunun yanında işlem biriminin de 50 veya 60 olacağı yönünde söylentiler vardı. Ancak Project Scorpio, 6 teraflop grafik işlemci gücüyle şimdiye kadarki en güçlü konsol özelliğine sahip olacak. Cihazdaki grafik işlemcisi 1171MHz hızda çalışacak ve 40 işlem birimiyle, Xbox One'daki 12 işlem birimi ve 853MHz işlem hızının ciddi anlamda üzerine çıkacak.
Microsoft, bu geliştirmelerle birlikte, masaüstü GPU muadilleriyle yarışabilecek düzeyde bir konsol üreteceğini ortaya koydu. Hâlihazırda bilinen 4K çözünürlük desteği ve 60 FPS'te sabitleneceğini biliyoruz. Ancak bu tam olarak açıklayıcı değildi. Çünkü cihazın üçüncü parti oyunlara bu konuda nasıl karşılık vereceği bir muammaydı. Bütün kullanıcıların 4K TV'lerinin olmadığı ve bazı oyunların 900p'de çalıştığı düşünülünce, burada bir soru işareti kalıyordu.
Digital Foundry'deki raporun açıklamasına göre, 4K desteği konusundaki sorular cevaplarını da buldu. Şu an 1080p'nin altında çalışan Xbox One oyunları dâhil olmak üzere bütün oyunlar, Project Scorpio'daki 4K desteğiyle çalışabilecek.
Microsoft, Project Scorpio'ya ESRAM'leri entegre etmeyerek, yeni konsolu için 16GB GDDR5 hafıza ve 326 GB/s bant genişliğine sahip RAM'leri tercih etti. Bunun 4GB'ı işletim sistemi için zaten ayrılmış olacak.
Merak edilen ve üzerine durulması gereken bir başka konu, Project Scorpio'nun sahip olacağı sabit disk kapasitesi oldu. Scorpio, 1TB sabit diske sahip olacak. Bu Xbox One'daki sabit diskin bant genişliğinden %50 daha büyük olacağı anlamına geliyor.
Project Scorpio, surround ses sisdtemi ve Dolby Atmos desteğiyle de, Xbox One'daki ses sistemine göre geliştirilmiş olacak. Dolby Atmos, konsolda kulaklık kullanırken de atkfi olacak. Cihazın optik sürücüsü 4K UDH Blu-ray desteğiyle de öne çıkacak.
Windows Central'in raporuna göre Forza Motorsport 7, Red Dead Redemption 2, Crackdown 3, State of Decay 2, Star Wars Battlefront 2, resmi olarak duyurulmamış yeni Call of Duty (muhtemelen Call of Duty: WWII), FIFA ve Madden oyunları Project Scorpio'da 4K destekli olarak oynanabilecek.
Digital Foundry'nin Project Scorpio'nun teknik özellikleriyle ilgili hazırladığı videoyu aşağıdaki oynatıcıdan izleyebilirsiniz.
Project Scorpio için özel olarak hazırlanmış sayfayı incelemek için bu bağlantıyı kullanabilirsiniz: http://www.xbox.com/tr-TR/project-scorpio
Yorumlar
Yorum Gönder